Rum Bacardi 8 (Ocho) – analiza etykiety
Pomyślałem nad utworzeniem, w miarę możliwości czasowych, nowego cyklu, że mogę wrzucać co jakiś czas etykietę z butelki z rumu, żeby ją omówić, żeby ewentualnie zwrócić uwagę na marketingowy bełkot oraz co może być istotne przy zakupie, bo często na podstawie etykiet się dokonuje decyzji zakupowych. A na start cyklu i za przykład posłuży etykieta Rum Bacardi 8 (Ocho), czyli popularna „8ka”.
Rum Bacardi 8 – Od góry:
Na korku – the most awarded rum – czyli rum z największą ilością nagród, czyli rzecz kompletnie nieweryfikowalna, czysty slogan marketingowy
Poniżej duża 8ka – co podkreśla i stanowi główny przekaz tej butelki. Starzenie minimalnie 8 lat, za co trzeba Bacardi pochwalić, że tutaj ta liczba ma znaczenie
Rum Bacardi 8 – na etykiecie:
Reserva Ocho – reserva nie ma kompletnie żadnego znaczenia, Ocho już omówione
Rare Gold Rum – też w zasadzie slogan bez znaczenia. Że rzadki, no w zasadzie w ustach największego producenta na świecie w przypadku masowej produkcji no nawet trochę przegięcie. Złoty to też archaizm nic poza de facto barwą którą każdy widzi nie dający.
Numer butelki – rzecz marketingowo podnosząca prestiż, choć przy produkcji masowej i powtarzalnej nie ma to znaczenia
Youngest rum barreled – czyli rocznik najmlodszego rumu zalanego do beczki – bardzo fajna informacja podkreślająca wiek destylatu, choć brakuje przy tym informacji o roku zabutelkowania (założyć należy przy tym że 2018), bo określenie najmłodszy rum sugeruje, że są też starsze
Hecho en Puerto Rico: wyprodukowano w Puerto Rico, gdzie Bacardi ma największą na świecie destylarnię, choć jak zobaczymy na kontretykiecie butelkowanie odbyło się w USA.
Rum Bacardi 8 – Kontretykieta:
Family Reserve for over a century- czyli podkreślenie długości funkcjonowania i rodzinnego charakteru firmy. Naturalnie historia Bacardi jest niepodważalna, z tym rodzinnym charakterem takiego konglomeratu bym już dyskutował.
W opisie podkreślenie ponowne starzenia 8 letniego, tutaj jeszcze z dodatkiem starzenia tropikalnego.
Informacja o rozgrzewających (kwiecistość przekazu musi być) nutach drewna, brzoskwini, gałki muszkatołowej i toffi.
No i rekomendacja do spożywania na czysto lub w Old Fashioned.
Plus zachęcenie do odwiedzenia strony www.bacardi.com, co akurat jest istotne, ponieważ Bacardi ze zwiekszeniem transparencji umieszcza dużo informacji o rumach.
4 komentarze
Adam
Bardzo fajny pomysł z etykietami. Chętnie poznam inne marki. Wielkie dzięki za cały Twój wkład. Zaczynam przygodę z rumem, dzięki temu bardziej świadomie!
Rum Fanatic
Dzięki 🙂
Brozowski
Cena w Kerfie 99zł, to chyba niezła oferta za ten trunek. Biorę się jutro do degustacji 🙂
PS. dobrze przygotowany wpis.
Rum Fanatic
Dziękuję 🙂 Tak, 99 zł to ciekawa cena. Daj znać, co sądzisz? 🙂