Rum Bacardi 8 (Ocho)
Analiza Etykiety

Rum Bacardi 8 (Ocho) – analiza etykiety

Pomyślałem nad utworzeniem, w miarę możliwości czasowych, nowego cyklu, że mogę wrzucać co jakiś czas etykietę z butelki z rumu, żeby ją omówić, żeby ewentualnie zwrócić uwagę na marketingowy bełkot oraz co może być istotne przy zakupie, bo często na podstawie etykiet się dokonuje decyzji zakupowych. A na start cyklu i za przykład posłuży etykieta Rum Bacardi 8 (Ocho), czyli popularna „8ka”.

Rum Bacardi 8 – Od góry:

Na korku – the most awarded rum – czyli rum z największą ilością nagród, czyli rzecz kompletnie nieweryfikowalna, czysty slogan marketingowy

Poniżej duża 8ka – co podkreśla i stanowi główny przekaz tej butelki. Starzenie minimalnie 8 lat, za co trzeba Bacardi pochwalić, że tutaj ta liczba ma znaczenie

Rum Bacardi 8
Rum Bacardi 8 – korek, fot. własna

Rum Bacardi 8 – na etykiecie:

Reserva Ocho – reserva nie ma kompletnie żadnego znaczenia, Ocho już omówione

Rare Gold Rum – też w zasadzie slogan bez znaczenia. Że rzadki, no w zasadzie w ustach największego producenta na świecie w przypadku masowej produkcji no nawet trochę przegięcie. Złoty to też archaizm nic poza de facto barwą którą każdy widzi nie dający.

Numer butelki – rzecz marketingowo podnosząca prestiż, choć przy produkcji masowej i powtarzalnej nie ma to znaczenia

Youngest rum barreled – czyli rocznik najmlodszego rumu zalanego do beczki – bardzo fajna informacja podkreślająca wiek destylatu, choć brakuje przy tym informacji o roku zabutelkowania (założyć należy przy tym że 2018), bo określenie najmłodszy rum sugeruje, że są też starsze

Hecho en Puerto Rico: wyprodukowano w Puerto Rico, gdzie Bacardi ma największą na świecie destylarnię, choć jak zobaczymy na kontretykiecie butelkowanie odbyło się w USA.

Rum Bacardi 8 (Ocho)
Rum Bacardi 8 (Ocho) – etykieta, fot. własna

Rum Bacardi 8 – Kontretykieta:

Family Reserve for over a century- czyli podkreślenie długości funkcjonowania i rodzinnego charakteru firmy. Naturalnie historia Bacardi jest niepodważalna, z tym rodzinnym charakterem takiego konglomeratu bym już dyskutował.

W opisie podkreślenie ponowne starzenia 8 letniego, tutaj jeszcze z dodatkiem starzenia tropikalnego.

Informacja o rozgrzewających (kwiecistość przekazu musi być) nutach drewna, brzoskwini, gałki muszkatołowej i toffi.

No i rekomendacja do spożywania na czysto lub w Old Fashioned.

Plus zachęcenie do odwiedzenia strony www.bacardi.com, co akurat jest istotne, ponieważ Bacardi ze zwiekszeniem transparencji umieszcza dużo informacji o rumach.

Rum Bacardi 8
Bacardi 8 – kontretykieta, fot. własna

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *